Com sabeu, aquesta setmana hem d'entregar una sèrie de treballs:
Divendres, 17 el Lapbook del sistema digestiu.
Dilluns, 20. Línia del temps DE LA NOSTRA VIDA
Dilluns, 20. Exàmen català dels dos darrers temes.
PROVA
A l'examen de català faré especial èmfasi en el resum que els he donat sobre substantius, paraules derivades i compostes. També s'ha de practicar la part d'ortografia.
LAPBOOK
A classe estem aprenent a organitzar els nostres
pensaments de moltes maneres com els murals, mapes mentals, mapes conceptuals
... i cada vegada se'ns dóna millor. Aquesta vegada anem a organitzar el que ja
sabem i el que anem a aprendre del sistema digestiu a través d’un lapbook.
Què és un lapbook? Un LAPBOOK és una mena de
"llibre" desplegable (com si fos un tríptic) en el qual d'una manera visual
i creativa es pot treballar sobre un tema prèviament escollit.
Com es fa? Es fa a partir d'una base de cartolina
que ens permetrà desenvolupar o exposar un tema. A l'interior anem recopilant
dibuixos, fotos, objectes, activitats, esquemes, desplegables ... relacionats
amb el tema en qüestió i ho anem enganxant. D'aquesta manera el nen / a aprèn
manipulant i interactuant amb la informació.
LÍNIA DEL TEMPS
És una línia del temps de la nostra vida, de coses destacades que ens han passat al llarg d'aquests 8 anys de vida (naixement, primeres paraules, algun viatge, quan començarem l'escola, etc.). Aquesta línia es pot acompanyar d'imatges, de fotografies, de dibuixos. També ha d'incloure una breu descripció del que passa a cada moment (una petita frase).
Aprofito l'entrada per recordar que els deures serveixen per anar consolidant els coneixements, els continguts, que anem aprenent a l'aula. Normalment ho treballem a classe per tal de resoldre els dubtes que ens puguin anar sorgint, però a vegades també hem de fer deures a casa per tal de poder seguir avançant i practicant. Si no es fan els deures o si no es porta el material adient, han de fer-ho a un foli a part i aquest després no s'inclou a la llibreta de deures, dificulta fer un seguiment de l'evolució de l'alumna (per part de les mestres) alhora que dificulta que els alumnes puguin repasar i consultar temari fet per després estudiar per les proves o simplement per resoldre dubtes quan els puguin sorgir. Per tant, hem d'intentar ser responsables amb les tasques a realitzar ja que ens perjudica en el nostre procés d'aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada